کد خبر: 1218263
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
درحالی که رژیم صهیونیستی خود را برای حمله زمینی به رفح آماده می‌کند تا به خیال خود اهداف اعلانی‌اش را محقق کند، جامعه جهانی نسبت به وضعیتی که در غزه وجود دارد به‌شدت هشدار می‌دهد. 

 جوان آنلاین: تداوم حملات اسرائیل به غزه و توقف کمک‌های بشردوستانه، به قدری فاجعه‌بار است که به گفته اعضای شورای امنیت یک‌چهارم ساکنان غزه در یک قدمی قحطی قرار دارند، وضعیتی که زنگ خطر را برای جهانیان به صدا درآورده است. 
درحالی که رژیم صهیونیستی خود را برای حمله زمینی به رفح آماده می‌کند تا به خیال خود اهداف اعلانی‌اش را محقق کند، جامعه جهانی نسبت به وضعیتی که در غزه وجود دارد به‌شدت هشدار می‌دهد. 
در این رابطه، شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه شب به درخواست سوئیس، گویان، الجزایر و اسلوونی جلسه علنی را درباره وضعیت غذایی غزه و گسترش گرسنگی، سوءتغذیه و سوءتغذیه شدید به ویژه در میان کودکان آن برگزار کرد. «اوریزیو مارتینا» معاون مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) با اشاره به اینکه دست‌کم ۳۷۸هزار تن از ساکنان غزه از سخت‌ترین مراحل ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند، تصویر تیره و تاری از شرایط موجود در غزه ارائه کرد. معاون مدیرکل فائو گفت: توقف اقدامات خصمانه و احیای فضای بشردوستانه برای کمک به بخش‌های مختلف و ازسرگیری خدمات در واقع گام‌های اولیه و لازم برای از بین بردن خطر گرسنگی است.» رامش راجا سینگام، معاون دبیرکل سازمان ملل در هماهنگی امدادرسانی‌ها در وضعیت‌های فوق‌العاده نیز اظهار کرد: شرایط در غزه خطرناک است، تمامی ساکنان در عمل برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی بشردوستانه که ناکافی هستند، وابسته هستند و این شرایط رو به وخامت خواهد رفت، عملیات نظامی و ناامنی غذایی و محدودیت‌های گسترده اعمال شده بر ورود کالا‌های اصلی موجب نابودی تولید مواد غذایی و کشاورزی می‌شود. 
«عمار بن جامع» نماینده الجزایر در سازمان ملل نیز گفت: مردم غزه با یک معضل وحشتناک روبه‌رو بوده و مجبور هستند میان تهدید مستقیم کشته شدن در بمباران‌ها و مرگ دردناک به دلیل گرسنگی یکی را انتخاب کنند، «اسرائیل» از گرسنگی به عنوان ابزار جنگ استفاده می‌کند و قطعنامه‌های شورای امنیت ناکارآمدی خود را ثابت کردند.» در این جلسه نمایندگان فائو، برنامه جهانی غذا و نهاد هماهنگی امدادرسانی هشدار دادند که بیش از نیم میلیون تن از ساکنان غزه تنها یک قدم با قحطی فاصله دارند که باید هر چه سریع‌تر کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ارسال شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار